Vintage! - Day 31




- Bottenvåningen inrymmer; tvättstuga, gym, hyresvärdens lägenhet, förråd och övervakningskamera.



- ALVIN AILEY AMERICAN DANCE THEATRE 9th Av 55th St.



- Bli spådd i ett skyltfönster, hm spännande koncept.





- Lunch (pasta, oliver, sardiner i tomatsås 0,79 dollar - ett kap! och äpple) och utsikt.




- GENERAL POST OFFICE vid 34th St - Penn Station.





- Nöden har inte en lag, eller vad man säger.
Gick in på finfint hotell och fick låna kort till damernas.



- Min dröm gick i uppfyllelse! Barysnikov in my heart. 10 Av 37th St.



- JACKSON PARK på JACKSON SQUARE vid 14th - 8th Av.





- Amerikaner älskar sitt land. MULRY SQUARE vid Greenwich Av.




- Dyr vintage affär i GREENWICH VILLAGE.



- Fina gator och små, mysiga kafeér i GRENNWICH VILLAGE.



- FIRST PRESBYTERIAN CHURCH, 5th Av 12th St.



- Ännu en second hand butik. Samma priser som i Sverige.
4th Av 11th St.





- På 2nd Av 12st St hittade jag ännu en polsk restaurang! Little Poland ska besökas någon dag :)




- Gammalt och nytt, bra affär!!
Mycket fina skor, klänningar och smycken! Provade 10 klänningar (!) och stod och tittade på smycken i säkert en halvtimma.




- Mysig höst marknad vid UNION SQUARE, 14th St.



- NEW YORK FILM ACADEMY.





Underbara BRYANT PARK, nära Times Square:













- Här fick jag reda på att Kowalska är ett namn från 1840 talet och betyder kortfattat; rött, torn och guld.



- CITI POND GRAND OPENING i BRYANT PARK med olika gratisframträdande. Efteråt kunde man åka skridskor gratis om man hade egna med sig.



- Någon sorts kvällsmål. Frukt är gott!


- Times Square! Kan man få nog måntro?





MADAME TUSSAUDS AFTER DARK THE HAUNTING:

- Övar på att vara ett lik. Är jag lik? :P



- 2/3 av mitt sällskap!



- Tog ett snack med Benny Hill. Dålig respons.
"Do unto others. Then run." Benny Hill



- Glada före. Hjärtstillestånd efter.





- Utsikten från kön (väntade 90 minuter på att få börja våran läskiga vandring bland alla vaxdockor och riktiga männsikor).







- Konst i tunnelbanan.



Fredag 28 oktober.

Vem betalar 25 dollar för att få vara med i en skräckfilm?
Jag.
Startade Halloween firandet med ett besök på Madame Tussads Dark Night.

Denna dag har innehållit så mycket att jag inte vet vart jag ska börja.
Tar det i punktform:

- Har besökt HARLEM, MIDTOWN, GREENWICH VILLAGE, EAST VILLAGE och GRAMERCY PARK på samma dag!

- Marknad med vin-, pesto-, chokladtryffel- chokladpraliner med äppelpajfyllning-provning.

- Bryant park och gratis evenemang.

- Madame Tussads med gott sällskap. Köade alldeles för länge. Vandringen började med att man åkte hiss ner med en läskig människa som drog lite regler. Efter första rummet fick jag panik och vi fick stanna till lite. Nära att jag tog exit dörren, men blev övertalad av tjejorna och vi fortsatte. Det var som att vara med i en skräckfilm. Nu vet jag inte om jag vågar gå dit på dagen och se alla dessa kändisar som vaxdockor..

Kort och gott: New York har fångat mig och jag vägrar att släppa taget!

Kommentera här: