!

Utsikt rakt ut från lägenheten

- Utsikt från ett av fönstrerna, mot en katolsk kyrka och skola.



- Köket.

Timmarna bara går här i New York.
Bloggen ska funka som någon sorts dagbok så ni som är intresserade av att följa min tid här i New York får ta och kolla in den. Yee!
I´M IN NEW YORK AND IT FEELS AWESOME!

27 september befann jag mig på Arlanda i Stockholm. 10:25 satte jag mig på ett flyg mot Staterna. Efter drygt 8 timmar var jag framme på flygplatsen Newrak i New Jersey klockan 12:55.
Ha, hur gick det till?! 6h tillgodo kändes rätt värt!


New York välkomnade mig med 25 grader och sommar!
Tackar för en fölängning av sommaren :)

Efter dryft en timmans väntan på bagage ocg Shuttlebussen var jag äntligen påväg mut New York och Manhattan.

Michaela och Ellen mötte upp mig på ett av tusen Starbacks. Otroligt nog hittade jag lätt som en plätt till det dem satt på. Ingen kaffe blev det för på flyget fick man tonvis med mat.... Nu skulle de ha kännts skönt att sova lite. (Klockan var ca 22 i Sverige..).

Efter att ha suttit och surfat gratis (Starbacks är givmilda om man köper en kaffe) ett tag så tog vi oss till tunnelbanan med mina 22,5 och 7,5 kilo tunga väskor.
Tunnelbanestationerna är ca 1/3 av Stockholms tunnelbanestationen. It means no space for breathing. Varmt, bastuvarmt, hot!

Men på själva tunnelbanan var det iskyligt. Hm undrar hur länge man håller sig frisk. Antar att man blir härdad och bygger upp ett imunförsvar som heter duga!

Harlem.
Oj, tänka sig att man gick av för att ya sig till en lägenhet där man kommer bo i 3 månader. Insåg inte riktigt det då. Tänkte mest på vad knasigt det blir med tidsomställningen och vad väskan var förbaskat tung.

Lägenheten är liten, men perfekt för oss tre. Samma pris man får betala för en stor etta på Ankars. Sverige är bortskämt.
Det luktar på ett speciellt sätt här, överallt i stan. Förutom alla matdofter så är det en speciell lukt so  faktiskt påminner mig om mitt hem, Polen. Känns fint och tryggt :)


28 september och vaknar upp i en lägenhet i Harlem.
Hur knasigt är inte det?
Så spänd på att börja upptäcka mitt nya hem, New York!!!
Efter en frukost på yoghurt, banan, äpple och persika beger vi oss först till STEPS ON BROADWAY.
Skolan som jag ska gå på ligger precis vid tunnelbanehållplats. Direkt jag ser flaggan känns det bra. Sedan går vi in och det känns bäst! När jag ser dansarna gör piruetter över golvet får jag flashebacks till då jag var på studiebesök inför gymnadievalet. Kikade in i en danssal och då kände jag att DÄR ska jag vara!!!
Ja, längtar till måndag dåååå börjar dansupplevelsen på Steps on Broadway :D

Vidare mot BROADWAY DANCE CENTER där Michaela och Ellen ska dansa. Den skolan kändes nyare och dem kommer nog också få time of their lifes!

Fortsatte mot TIMES SQUARE. Små blygsamma byggnader och nästan inga människor alls. Eller?
Nja sjuuuuukt gigantiska byggnader, mega skyltar, massvis med folk. THIS TOWN NEVER SLEEPS..
Gick och log hela tiden. Tills vi hittade en teater och där "råkade" dem köra BILLY ELLIOT om 2 timmar. Jag som är grym på förhandlingar fick till så att vi betalade 31.90 istället för 41.90 dollar. Värt!
Sååååå värt pengarna, det hade det vart om vi betalade de dubbla också.
En pojke på 13 år spelade Billy och var heeeelt fenomenalt, galet bra!
Skulle jag vara så bra när jag var i den åldern eller för den delen nu så hade det var jobbigt bra!

Nu var det dags för första och sista Starbucks latten. Just det jag gillar ju inte kaffe med mjölk. Latte = kaffe och skummad mjölk. Lovade Mirjam att testa Pumkin spice latte. SÅ nu är det avklarat och jag är 4.30 dollar fattigare. Fick iof en mellan istället för liten, men betalade för liten. Duktig på förhandla som sagt.
1 Boel:

skriven

Hej fina!



Du är i NYC!!! Och det är helt grymt!!! Jag är med dig i hjärtat! I Piteå är det höst, folk börjar redan tjata på Halloween, men det kommer du nog också att upptäcka där! Finns en sjukt stor Halloweenparad som är värd att se!! På tisdag gar jag min konsert. Hälsa dina roomies!!



Stor kram till dig

2 Vild:

skriven

Åh vad härligt att det känns så bra Karrot! Ser framemot att följa vad som händer och hur skolan känns och allt!

ps. Det är väl inget fult att skaffa en blogg?!! Du gör ju både dig själv och oss alla andra en riktigt trevlig tjänst:D me like. Gogogo girl!

Kommentera här: