forts. Marcus på besök, dag 86 till 93.

Måndag 26 December.

Lite av Macys julskyltning:




Roosevelt Island:







- Vackra och mäktiga Brooklyn Bro Bridge.









- Gratis (med metrokort) 5 minters åktur från/till Roosevelt Island och Manhattan.


Middag på East Side:



- Chili soppa som mera liknade köttfärs-, tomat- och bönsås. Massa lök och ost och friterade tortilla bröd gjorde måltiden fantastisk. Fantastiskt flott.



Tisdag 27 December.
Beg Int Jazz - Brent. Joyce King är julledig och jazzläraren som jag uppskatat så, men tar en klass för hennes inhoppare. En kille på dryga 30 år som kör cool och jazzy-jazzy style. Lättsam, kul och svettigt!
Ettlin Floor Technique - Ettlin. Känner hur musklerna jobbar som dem ska :)
Beg Int Ballet - Filipov. Foute pirutterna börjar ta sin form :D


- Inte så bekvämt och ej så ergonomiskt. Men man kan inte vara annat än glad när man får vara i staden New York!



- Marcus hann med två hockeymatcher och jag tror att han är ganska så nöjd då det varit hans barndomsdröm :D



- Bra komponerad måltid; durumpasta, mozzarella, stekta champinjoner, kokt broccoli och morötter.



Onsdag 28 december.
Adv Beg Ballet och Pointe - Sullivan och Beg Int Ballet - Ettlin.


Efter skolan tog jag med Marcus till China Town och Little Italy :

- Memorah, Hannukah ljusstaken på biltaket.


- Pynt och ljus ÖVERALLT!!




'

- Sökandes efter en italiensk restaurang med livemusik kom vi till ett charmigt ställe. Maten var utsökt och personalen mycket service inriktad. Förutom att vi fick vänta nästan en timma på notan..



Torsdag 29 december.
Beg Int Jazz - Brent och Floor Technique - Ettlin.


Fredag 30 december.
Sista dansdagen på Steps för detta år..
Sorligt men ack så härligt att få dansa.
Adv Beg Ballet och Pointe - Sullivan. Kirrade tre stiliga piruetter fastän febern svettningar var på g. Är så stolt och nöjd över hela min danstid här på Steps!!!
Fick fantastiska lovord från Både Emilietta Ettlin och Kathryn Sullivan. "Du är som min dotter. Detta är inte ett hejdå, utan På Återseende", sa Kathryn. Båda har betytt oerhört mycket för mig på olika sätt. Kathryn har alltid peppat mig stenhårt och påpekat varenda framsteg. Emilitetta har varit hård och realistisk vilket har gett resultat.


Blev en sen lunch/ tidig middag på Soulbar i Harlem:
- Den glada konstapeln (Ja, Harlem borna tog honom för polis :)



- Min mat.


- Marcus mat. Han satsade på lite grönsaker idag. Första och enda gången på hela hans 10 dagars visit..



- Frukt är INTE godis. Den "riktiga" efterrätten ligger under, banankaka - mums!

Kvällen spenderades i GREENWITCH VILLAGE:


- I området är man extra öppen för alla sorts sexualitet. Här i Jacskon Park med fina par; man-man och kvinna-kvinna statyer.

Slank in på en grym musik affär, RECORDS STREET, där det inhanlades varsin affish.
Janis Joplin för min del och Marcus hittade Kizz:




- Jazzkatt?


- Den berömda jazzklubben, 40 dollar inträde och låååång kö..


Blev en fika istället på stället där jag och Michan fick choklad chock:



Hittade tillsut ett gratis jazzställe, GARAGE:


- Blev bjuden på ett glas rött och Marcus njöt av en whiskey.



Kommentera här: