b&g 6/4.

 
 
Långhelg i Köpenhamn var helt fab!
  
 
Vi fick låna en mysig lägenhet, ca 10 minuter bort från centrum.
Buss.

 
Blomkrans på cykelkorgen verkar vara poppis här.
Synd att jag inte hann köpa någon till min cykel.
 
 
Drack en macciato respektive espresso på ett sött litet fik.
Bästa macciaton jag druckit någonsin - mörk och stark kaffe.
 
 
Efter en hel dag strosande på stan köpte vi hem asiatisk snabbmat.
Det finns inget Systembolag, utan man kan köpa sådant på matvaruaffärer eller i små alkoholbutiker.
Vi fick rekomenderat ett milt vin till maten.
Lite besviken då maten inte var så kryddstark som man förväntat sig.
 
 
På fredagen glömde jag min telefon så alla kort togs av Carl.
Morgonen startade med att jag drack ett spännande blomthe, grönt och gott.
Under dagen tittade vi bland annat på Kastellet och den lilla sjöjungfrun.
Liten var hon, men i större skala än en själv.
Kvällen avslutades med pianospel och plockmat.
 

Påväg till Bröllopet ser vi denna lirare - Mörkt klädd med en illfärgad vattenpistol.
 
 
 
Carls studiekompis gifte sig och det var en fin ceremoni i Garnison kirke och festligheten fortsatte på Admiral hotell som ligger vid vattnet.
Tre rätters middag och tre vånings tårta.
Mätta och nöjda drog vi oss hemåt genom Köpehamnsnatten - redan vid elva var ungdomarna på g mer än man trodde gick.
 
 

Kommentera här: