Chime for change.

 
 
 
"Syftet med Chime for Change är att förbättra situationen för flickor och kvinnor, gällande utbildning, hälsa och jämlikhet."
Tanken är god och rätt - att jämställa flickor med pojkar.
Men hela konceptet faller för mig när alla kvinnliga artister som uppträde på eventet hade knappt något på sig (plagg som mer liknade badkläder eller underkläder).
Och dessutom utförde många sexistiska steg i sina nummer.
Hela grejen blir så dubbelmoralisk, och detta tror jag tyvärr gör att vi inte kan komma vidare i jämställdsarbetet ....
Jag har inget emot att en tjej (eller kille för den delen) vill klä sig utmanande, om personen valt det själv vill säga, MEN det jag ser i programet är fullt påklädda män och avklädda kvinnor.
Gör mig ont och provocerar mig som kvinna.
 
 
Beyoncé är en fantastisk sångerska och artist - varför denna nätta klädsel?!?
(Foto lånat från: http://cdn01.cdn.justjared.com/wp-content/uploads/2013/06/beyonce-chime2/beyonce-chime-for-change-performance-video-photos-04.jpg)
 
 
 
1 Marre:

skriven

vi ser på saker olika, Jag ser inget som helst fel att ha utmanande kläder på sig eller att röra sig sexigt och ändå stå för jämlikhet. :)

Svar: Kan delvis hålla med, men det jag menar är att kvinnorna portreterras som offer (fastän de inte alltid är det) istället för starka personer. Och män som överlägsna, de sätts ofta i maktposition som de själva kanske inte ens valt. Jag menar att det ligger djupa problem i att det är "ok" för kvinnor att vika ut sig och något naturliga över att de porträtteras som sexsymboler, samtidigt som män är påklädda och ska agera beskyddare. Känns inte okej..
Karolina

Kommentera här: