Noll ...

 
 
... julkänsla har jag. Inte mycket snö, mest frost här i Piteå.
 
Men visst veckorna går och nu laddar jag för avslut för mina dansgrupper, kommande helgerna är uppbokade för jul-uppträdanden (av mina elever). Hemma har vi förberett tre satser pepparkaksdeg samt beställt julresa. Okej, det kanske blir jul i år också.
 
Novembermörkret gör mig lite loj ... Har tagit fighten mot tröttheten genom att träna och inte gå upp senare än klockan 9.00. Dock är det nästan omöjligt att hinna komma ut i ljuset då solen är uppe knappt 5 timmar per dygn. Mörkret gör mig ledsen, känslig och det känns alltmänt dåligt.
 
Försök till uppiggande 1: I tisdags mellan ett jobbmöte och undervisning på Dansväxthuset satte jag mig på Espresso House, tog en cortado, åt nötter (några med choklad) och satt och planerade kommande klassen. Gav mig lite ro och känsla av mening. Måste se till att planera fler sådana stunder.
 
Försök till uppigande 2: började leta inspiration till vårens undervisning. Kom in på pilatesbolls-övningar för klassik balett. Just nu består min träning av gym och dans.
Försök till uppigande 3: Äta mellis är det nästbästa - efter frukost som är det bästa målet på dagen. Kan verkligen rekomendera knäckebrödet Leksands Dinkel. Ljuvligt med smör på!
Försök till uppigande 4: Mera vegetariskt mat åt folket! Jag gillar kött. En måltid känns "fattig" utan en animalisk komponent. Men vegetatisk mat kan vara gott. Fredagslunchen blev en omelett på ägg, grädde, champinjoner och till det squash med vittvinsvinäger, olivolja, havssalt & svartpeppar.
 

Kommentera här: