Må bra - det är du värd.

 
 
Vi är duktiga på att se till att andra mår bra. Men tar man hand om sig själv? Planera in fritid och återhämtningsaktiviteter. Här kommer en lista på förslag till sådana; aktiviteter som tar under 10 minuter eller längre - du bestämmer själv!
 
~
 
Ta en lång, varm dusch eller ett bad ~
Önskar att jag hade ett badkar ...
 
Starta våren rent ~
Rensa ur garderoben. Anordna loppis, eller byt kläder med dina vänner. Lämna in till Kupan/Myrorna. Min nya klädregel: ett plagg in = ett plagg ut. Annars avstår jag köpet.
 
Gå ut ~
Norrland har börjat lysa redan innan 7 på morgonen och fram till efter 20 är solen fortfarande uppe! 30 minuters sol-insup är tillräckligt för att hålla sig frisk.
 
Baka någonting ~
När jag huserar köket så står oftast bakning på schemat. Det är något med choklad och enkelt! Lite som terapi.
 
Drick the ~
Eller kaffe. Det ska vara gott, inte bara drickas för att. Ny the-favorit är ololong thet, grönt och mjukt.
 
Skriv ~
Jag önskar att jag hade något att skriva, nu när jag köpt mig en skrivmaskin. Kommentera med tips och idéer på vad jag kan skriva!
 
Var snäll mot någon ~
Känslan när man gjort någon gott. Obeskrivligt bra! Behöver inte vara mer avancerat än att hjälpa någon eller stämma träff med en vän.
 
Meditera ~
På ditt eget sätt. Som jag nämnde ovan - bakning är som meditation för mig. Och när jag tränar. För då är jag själv och kan ha full koncentration på just mig själv. 
 
Ge dig hän till något ~
Ödlsa tid på ett intresse. Mina är för tillfället: träning i form av dans och gym, bloggandet, plinkande på min skrivmaskin.
 
Bli din bästa vän ~
Viktigaste punkten.
 
 
Blommor gör mig alltid glad!
 
 

Kommentera här: