Förintelsens minnesdag 27/1.

 
 
Idag är det en viktig dag
- vi får aldrig glömma det hemska som har hänt. Att så många liv togs och att detta kan upprepas. Viktig att minnas och reflektera - det är det minsta vi kan göra för att historien inte ska upprepas.
 
 
Foto från i somras då vi åkte tåg mellan Krakow & Warszawa. Vackert, polsk landskap utanför fönstrerna fick mig tänka på mina förfäder - vilken hemsk historia mitt land har på sina axlar.
 
 
 
 
1 Lili:

skriven

Åh. Det är så sorgligt med Förintelsen, och så viktigt att minnas. Polen är förresten så himla fint, gillar verkligen det landet. Men blir alltid väldigt väldigt emotionell när jag är där, just p.g.a. historien.

Svar: Absolut. Ja, är född i Krakow och spenderar oftast somrar eller/och jul där. Det är en fantastisk kulturstad! Warszawa har jag besökt endast två gånger och huvudstaden har inte samma charm, enligt min mening. Annars är den polska kusten väldigt vacker!
K.Kowalska

2 Lili:

skriven

Jag har aldrig varit i Krakow, men det verkar som en väldigt fin stad och blev ju nyss utnämnd till kulturhuvudstad dessutom! Warszawa har jag varit i, jag tyckte verkligen om den för alla nöjen, utställningar och trevligt folk, men de mindre städerna är charmigare.

Svar: Då rekommenderar jag verkligen ett besök till Krakow - du kommer nog inte bli besviken! Atmosfären, vackra byggnader och mysiga gator.
K.Kowalska

Kommentera här: