Vardagsvisor

 

Trött mamma trots att vi får sova otroligt mycket ~ uppemot 7 h i sträck per natt! Men uppenbarligen tar föräldraskapet ut sin rätt ändå ~ amma x-antal gånger, byta blöja, leka, prata, berätta, läsa, bära, dansa, sjunga, promenera, bada ~ sjukt mysigt & trevligt men även arbetsamt. Hur kan en vanlig dag se ut då? PS. Skriv gärna vad era dagar fylls med!

6-7 lillan vaknar & äter
7-8 jag och min sambo äter frukost oftast i sängen
8-9.30 lillan äter, får magmassage, pratar, läser/sjunger/lyssnar på musik
9.30-10 antigen somnar hon om igen eller är med när jag tränar, mat för henne & dusch samt mellis för mig
10-12 vi tar en promenad eller stannar hemma och fortsätter prata/läsa/sjunga/lyssna på musik/dansa
12-13 oftast sover hon denna tid och vi vuxna får äta lunch ostört eller så är hon med intill bordet sittandes i babysitern
13-14 om lillan har somnat så fortsätter hon oftast sova en bit på eftermiddagen
14-17 promenad ifall vi inte tagit en på förmiddagen annars vila/läsning/musik
17/18 middag för oss vuxna & lillan sitter intill (ibland får vi äta i omgångar om lillan behöver bli buren)
18-20.30 kvällsmys med tv/bok/musik samt bad eller promenad + mycket mat för lillan & en kvällsfika för mig
20.30-21.30/22 läggning av lillan
21.30/22-3/4 sover, vaknar för mat
5-6 vaknar för mat, sover
 
 
Ett viktigt råd som jag lärt mig att ta vara på - sov när barnet sover!
 

Kommentera här: