Lillans första nyårsafton

 
Nyårsafton 2017 var dotters allra första och vi firade i Piteå med mina förldrar och yngsta systern.
Förrätt ~ soppa på gröna ärtor.
Huvudrätt ~ confiterad anka, klyftpotatis & ugnsbakade körsbärstomater.
Efterrätt ~ tobleronemousse serverat med hallon.
Lillan var uppe till 22 och sedan vaknade igen lämpligt till tolvslaget. Pommac i glasen och lagom lite med fyrverkerier som jag helst är utan.
 
~
 
Nyårsdagen 2018 startade vi med amerikanska pannkakor till frukost. Till serverades egenodlade hallon (från Umeå), egengjort cashewsmör & lönnsirap. Pannkakorna var populäa även hos vår 10-månaders flicka!
 
Firade med att få lite extra tid i badrummet & pysslade om håret på rullar.
 
 
Efter allt firande under jul & nyår med släkt var det extra skönt med en kväll bara jag & sambo. Ost, salami & kex till kvällsfikat.
 
 
Dansabstinsen under jullovet var total & jag tillbringade några timmar i danssalen med att köra stångövningar, hopp & piruetter.
 
 
 Vi fortsätter att variera kosten med vego minst en måltid om dagen - bra för hälsan & likaså miljön! Libanesiskt till middag: sambon grillade grönsakerna i ugn & jag fixade hummus. Receptet på hummus är från boken ”Food Friendly”.

Kommentera här: