Juniresumé Piteå

5 juni, Pavé bakad av sambon som nu har gått in för att hålla igång surdegen och baka rågbröd. Mycket gott!
 
 
6 juni, Nationldagen firar vi på stans nya restaurangen Kiosken - pizza & vin med två vänner.
 
 
9 juni, jag fyller 31 år och får krämig äggröra, croissant och kaffe till frukost. Dottern älskar också croissant och äter en hel (!) själv. Fina lurar att lyssna på musik och poddar med från sambon!
 
 
10 juni, nyrökt regnbåge köpte vi vid sjöbodan. Smaken tog mig tillbaka till barndomen och när jag och morfar köprw rökt makrill efter skolan.
  
 
12-13 juni, Tema på årets Examensföreställning var film och min kollega fixade såhär fint i foajén utanför teatern. Min balettkoreografi var inspirerad av Eldfågeln och dansades till musik från filmen Rio.
 
 
Föreställningen dansades av samtliga årskurser. För första, och dessvärre sista gången, är Svenska Balettskolan i Piteå komplett från åk 4 till 9. Mäkta imponerad över elevernas koncentration på repen, fokus bakom scenen och prestation på scenen under alla fem föreställningar!
 
 
14-15 juni, Avslutningstider - härligt och vemodigt på samma gång. Den gångna terminen snabbspolas i mitt huvud samtidigt som mina åk 5 överraskar mig med blommor, teckningar och en nyckelring i form av ett hjärta med texten: ”Världens bästa lärare”. Tar sommarlov med gott samvete och längtar smått till hösten! 
 

Kommentera här: