Danslärare, förskoleförberedelser & grön smoothie.

 
BACK TO WORK ——— Magiskt att vara tillbaka i danssalen & få arbeta med morgondagens dansaspiranter! Fotnot: mobildagis är ett genialiskt påfund som alla lärare bör använda sig av - inga mobiler som stör i undervisningen eller på rasterna. Skolan ska fokusera på undervisningen inte gam-nacken.
 

Att gå FÖRSKOLA eller att INTE gå förskola? ——— märker upp Cornelias kläder inför förskolestarten och precis som förväntat så är jag MEGA-nervös. Ska någon okänd vuxen ta hand om vår dotter? Kommer hon att trivas med de andra barnen? Osv. Vi är så nöjda över att vi har delat på föräldraledigheten 50/50 (hemma/jobb) om dagarna fram tills nu när vi båda går upp till 75 % och kommer fortfarande få dagtid med dottern. Men det är en del vänner och bekanta som har blivit provocerade av att vi valt att inte lämna henne på förskolan redan vid 1,5 år. Så nu tänker jag provocera tillbaka: har man skaffat barn så borde man rimligtvis vilja ta hand om det och inte lämna bort det så tidigt, innan det ens börjat prata för sig själv. Med det sagt så förutsätter jag att alla gör som de passar dem - MEN låt oss som väljer att vara med barnet hemma, både för dens och sin egen skull, göra det. Sluta ifrågasätta som någon sorts markering eller bara av ren avundsjuka. Cornelia är nog super-redo att få börja hänga med andra kids fyra timmar om dagen & jag har på mig två veckor att bli det.

 
GRÖN SMOOTHIE ——— Tre morgnar under arbetsveckan har jag & Cornelia tid till att äta lagad frukost. Denna gång började vi med stekt äggröra i smör och parmaskinka. Sedan mixade jag en smoothie på kiwi, äpple, bladspenat, lime, mandarin, is & vatten. Mycker gott & fyllt med hälsosamma livsmedel!
 

Kommentera här: