Tjejmilen!

 
På fredagen möttes jag, Pernilla & Mia för lunch på Vapiano. Jag har känt tjejerna sedan mellan- & respektive högstadiet. Vi har inte sets sedan länge. Fantastiskt att vi fick till att ses denna helg. Efter att ha checkat in på Scandic Sergel åkte vi till Stadion för att hämta ut nummerlappar inför Tjejmilen. Strosade på stan, gjorde ett kaffestopp på MUFFIN BAKERY och på kvällen blev det libanesist till middag. Restaurangen var riktigt inbjudande och inrednungen samt atmosfären lovade gott. Servicen var kass och maten inte så märkvärdig, bra röror bland annat hummus. Som plåster på såren bjud de på mynta the. Man blev åtminstone mätt. 
 
 
 
 
Lördagen startade med hotellfrulle. Stort urval av mat, men synd att det är ändå sämre än hemma. I all nervositet tog vi en tur på stan. Vid 13-tiden bytte vi om och tog oss med tunnelbana till Karlaplan. Vi startade i grupp 9 och 14.10, när startskottet gått så öppnade himlen sig och det öste ner. Som tur var så upphörde regnet ganska snabbt och solen kom fram. Det var både värme och fukt i luften, perfekt springväder. Jag kom i mål efter 1 timma 1 minut och 23 sekunder. Snyftade lite av stolthet efter det avslutade loppet. En häftig upplevelse som jag vill göra om! Vi firade med champagne på hotellrummet. På kvällen var vi och åt på en spansk restaurang, SUPPER.
 
 
 
Vi delade på 5 rätter och tog varsin efterrätt.
 
Söndagsmorgon och ingen träningsvärk. Man tackar - verkar ha blivit uthålligare av all löpning. Efter hotellfrullen trotsade vi regnet och gjorde stan. Länge sedan jag gått i affärer såhär mycket OCH testat fina grejer. 
 
 
 
1 Skogsraah ☾:

skriven

Härligt gjort :D

Svar: Tack snälla!
K.Kowalska

2 Hanna Karlsson:

skriven

Vill också springa tjejmilen. Det krockar alltid med fotbollen dock.

Svar: Bara att boka in i god tid - var roligt att träna inför och ha som långsiktigt löpningsmål :)!
K.Kowalska

3 Sarah Sjöstedt:

skriven

Låter som en underbar helg! Ock så kul att springa Tjejmilen. Stort grattis till tiden också. Superbra! Sprang själv mitt första lopp i år. Midnattsloppet i Malmö den 5:e september. Något av det roligaste jag gjort :D Ska lätt köra nästa år också. Så skoj! Grattis än en gång!

Svar: Tack snälla!

Ja det var en efterlängtad helg både att få träffa vännerna och springa loppet - mycket roligare än jag hade trott! Rekommendera verkligen att anmäla sig och ha det som en morot i löpträningen. Kul med Midnattsloppet, har aldrig varit i Malmö och tyvärr har jag så långt dit från Norrbotten ... Men kanske blir det Midnattsloppet nästa år eller så fortsätter jag att köra Tjejmilen :D
K.Kowalska

Kommentera här: