Vardagsvals

 
Tillbaka hemma i Piteå och sambon är igång med sina smoothies - gul/orange post påsk smoothie! På följande frukter & grönsaker: blodapelsin banan grönkål morot
ingefära lime mandarin stjälkselleri.
 
Jag fixar granolan som serveras med fil/yoghurt samt gurkmeja eller/och kanel - bästa standardfrukosten! Min favvo-granola gör du såhär:
2,5 dl havregryn
2,5 dl kokoschips
1 msk linfrön
1 msk sesamfrön
2 msk pumpakärnor
2 msk solrosfrön
1 dl vatten
2,5 msk kokosolja
som ugnsrostas på 150 grader i 30 minuter.
Tillsätter:
150 g nötter (valnötter & cashewnötter) för att rosta ytterligare 20 minuter. 
 
Han bakar bröd och säger: ”Man blir nästan biblisk”-crust! Världens enklaste & godaste baguettebröd. Halleluja every single day!
 

Nattlampan, från min vännina Mia, är på plats  och ger mysigt ljus på kvällen men är något för stark under natten - Cornelia har precis som vi lättare att somna i total mörker.

 

Pessimist eller optimist - eller varför inte både och som jag (tvilling i stjärntecken) är! Just nu är livet sjukt bara helt fab optimistiskt. Att få kombinera föräldraledighet med dansläraryrket är magiskt bra - drömmen för mig. Har nu bara på känn att något hemskt borde hända.. hur mycket livs-flow kan man ha? Min ”hemlighet” stavas SUND PLANERING. Fotnot: egentid kan även vara när man får ensam gå ut och kasta blöjpåsen.

 

Kommentera här: