Fortsättning dag 3.


- Stackars krabater.. Kineser verkar gulligare än dem är.
Dessa grodor slogs ihjäl i affärn.


- Nudlar hit och nudlar dit, det gick nästan inte att välja så många olika sorter fanns det.
En helt vanlig gurka, kinesisk gurka.


- LITTLE ITALY bjud på massa fina restauranger, med fina priser. Inga studentpriser alltså.


- Lunch i den mysiga parken COLUMBUS PARK.
Kineser som fördröjer tiden med att spela kort och andra trevliga sällskapsspel.


- I was there :)


- Salta fisken påminde mig om makrill och surströmming, fint!!


- Finansområdet


- Älg gatan låg bland dem "fina" finanshusen. Undrar hur världen skulle se ut om älgarna styrde?
http://www.youtube.com/watch?v=KPn_fcrhZ40


- Övergångsställe före UNION SQUARE.


- Ekorrar finns det gott om :)


- Dessa kanske jag köper för att peppa mig själv till att göra sushi hemma.
Favoritmaten kan bli dyrt i längden om man inte gör den själv!


- Urban Outfitters.
Jag vill köpa allt!!! Men mest denna fina affisch.

Fortfarande 29/9:
Efter att ha lunchat begav vi oss mot DANCE NEW AMSTERDAM där Ellen och Michaela tar enstaka klasser för att få ihop sina 30hp.

Jag fortsatte med målet ... Inget mål utan bara strosa runt längs BROADWAY.
Så på fyra timmar tog jag mig från CHINA TOWN till MIDTOWN.


Längs Broadway finns det massa olika affärer. Jag valde att titta in i de mest speciella och de jag kände igen. Tex H&M, Urban Outfitters och Top Shop.
Längs min promenad gick jag förbi UNION SQUARE, MADISON SQUARE PARK och flera olika kyrkor.
På finans området fanns det en vacker katolsk kyrka som jag besökte. Tyvärr hade en mässa redan börjat så jag kune inte gå in i själva kyrklokalen.
På söndag ser jag frameot att gå på en godspel gudtjänst, hemma i Harlem!

Under promenaden kom en riktigt ordentlig regnskur. Har aldrig tyckt om regn, men nu medförde den att jag var tvungen att stanna till. Under en halvtimma stod jag och tittade på folk, och drack en halvliter mjölk.
Strax efter 18 hoppade jag på tunnelbanan på 34th Street Penn Station.
Det tog drygt en kvart (åka metro och gå) så var jag hemma i lägenheten.


Idag blir det att upptäcka HARLEM och åka ut till en strand!