Danskonvent i Göteborg.

Kände mig som ett litet barn fredgaskvällen.
Kunde inte somna och ville bara att det skulle bli lördag och Danskonvent i Göteborg!
- Så, äntligen morgon.
Knäcke mackor med fetaost, päron och kanel.
 
 
 
Start på Konventet på Balettakademin.
Under lördagen kunde man välja på fyra olika workshops.
För mig blev det Lyrical Jazz med Hanna Rumyantseva, undervisar på Balletakademin, och Feminine Vibe med Carolina Larsson.
Tar med mig speciellt Hannas motto.
"Jag är inte här för att dömma, utan för att lära ut."
- Bollywood underhållning under middagen.
 
 
- Avslutning på det bästa av hotellövernattning - FRUKOST!
 
 
Lördagen bjud på två workshops.
Ett pass med Benedikte  Esperi, pedagog, koreograf och prefomenceartist:
- "Skapandet är enskilt för varje individ."
 
 
Andra passet med skådespelaren och regissören Annette Nääs.
Sist men inte minst Jazz med fina Jennie från Bounce:
 
- Jensen Beafhouse gjorde ett bra avslut på vår underbara helg :)
Whiskeysåsen är att rekomendera...
 
 
- Stor eloge till Medborgarskolan som anordande hela eventet.
Allt var så genomtänkt, roligt och inspirerande!
Tack Göteborg.
Halva mitt hjärta tillhör dig, det var kärlek vid första ögonkastet och jag längtar alltid tillbaka.

Kommentera här: