Hejdå 2014 & Hej 2015

 

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut? ~ Har under året lärt mig att göra olika mat-såser: bearnaise, majonäs och ceasardressing. 

Genomdrev du någon stor förändring? ~ Personlig förändring sker alltid. Jag jar blivit mer mån om nuet: att inte bara tänka på framtiden. Blivit mer målmedveten i min träning: att bygga upp stryka och stabilitet i överkroppen.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? ~ Det föds barn på löpande band! Japp, tre av mina vänner har fått tillskott.

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? ~ Första november då jag och C firade 2 år som par och åt en fantastiskt tre-rätters med isländskt tema, på Bryggargatan i Skellefteå.

Dog någon som stod dig nära? ~ Generation 4 är för tillfället avslutad.

Vilka länder besökte du? ~ Polen, England, Tyskland, Frankrike och Italien.

Bästa köpet? ~ Träningsbehå på BLOCH-koncept affär i London.

Gjorde någonting dig riktigt glad? ~ Alla middagar med C.

Saknar du något under år 2014 som du vill ha år 2015? ~ Man saknar inget förrän man förlorat det.

Vad önskar du att du gjort mer?  ~ Hunnit samt haft möjlighet till att träffa mina vänner i södra Sverige.

Vad önskar du att du gjort mindre? ~ Surfning på internet har tagit för stor tid av min fritid.

Favoritprogram på TV? ~ Historieätarna är roligt och ganska lärorikt program.

Bästa boken du läste i år? ~ "Hur barnen tog makten" Av David Eberhard. Alla bör läsa denna bok då barnen är vår framtid oavsett om man har egna eller inte.

Största musikaliska upptäckten? ~ Återupptäckt jazzen och Monica Zetterlunds fantastiska låtar. Inom instrumental musik kan jag verkligen rekommendera Sebastian Plano.

Vad var din största framgång på jobbet 2014? ~ Kombinerat dansundervisning med kansliarbete.

Största framgång på det privata planet? ~ Kontinuerlig träning 3 gånger i veckan. Minst!

Största misstaget? ~ Inget man inte lärt sig något av.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? ~ Bra balans mellan glädje och sorg.

Vad spenderade du mest pengar på? ~ Bussresor till och från jobbet, sorgligt nog. Men även utlandsresor med C, vilket väger upp.

Något du önskade dig och fick? ~ Tid med C.

Något du önskade dig och inte fick? ~ En resa till New York av mig själv, men fick inte tid till det.

Vad gjorde du på din födelsedag 2014? ~ Åt Princesstårta i vanlig ordning.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? ~ Att få vistas mer på varma platser och hittat ny hobby. Är på jakt efter ny fritidsintresse så 2015 - bring it on (och även ni blogg-läsare)!

Vad fick dig att må bra? ~ Min C, god mat, besök hos min familj och vänner som bor utspritt över landet samt alla resorna, speciellt till Frankrike.

Vem saknade du? ~ Mia, min bästa vän från högstadietiden, väldigt ofta. Under gymnasiet träffades vi kontinuerligt men efter har vi alltid bott långt bort från varandra och inte kunnat ses så ofta.

Mest stolt över? ~ Att jag jobbar med det jag är utbildat till: danslärare.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? ~ Drömma mera och hitta på nya saker som utvecklar mig som person. Lära mig att laga god mat, så att jag kan laga mer mat och inte C behöver stå för all kok-konst. Resa till New York, om tid finns. Hitta tillbaka till någon gammal hobby som måleri och stickning.

Mitt på Times Square i september 2011.
Foto M Brandt