JT: The 20/20 experincetour.

 
 
Jag & Charlene kom riktigt exalterade till Tele2 Arena ca 2 h innan konserten:
 
Konserten började med massa projektion och Justin höjdes upp från scengolvet!
 
Akt 1 innehöll följande låtar:
PUSHER LOVE GIRL - riktig bra som introlåt 4 av 5 K
ROCK YOUR BODY - inte lika mäktig ljudbild som jag förväntat mig 3 av 5 K
FUTURE/LOVESOUND - souligt värre 5 av 5 K
LIKE I LOVE YOU - alla rätt 5 av 5 K
MY LOVE - ofet, visst falsetten var på topp men bättre på skiva, tyvärr 2 av 5 K
TKO - ingen favorit låt av Justin men bättre live som det bör vara 3 av 5 K
SUMMER LOVE - nu blev jag 15 igen 5 av 5 K
LOVESTONED - mäktigt 5 av 5 K
UNTIL THE END OF TIME - finstämt men energin dog lite här, perfekt för en lite sittpaus 3 av 5 K
HOLY GRAIL - bara Jay-Z som saknas 4 av 5 K


I akt 2 åkte han, dansarna och kören på en scen över publiken.
CRY ME A RIVER - då va man tillbaka till tonåren 5 av 5 K
ONLY WHEN I WAKE AWAY - kände inte igen denna och tyvärr platt låt 1 av 5 K
DRINK AWAY - the soul-JT is back! 4 av 5 K
TUNNEL VISION - ännu en ny cool ljusbild: Justin "åker" genom ett is/berglandskap 4 av 5 K
SENORITA - blev heeelt tagen, en av mina favvo-Justin låtar 5 av 5 K
LET THE GROOVE GET IN - härliga rytmer 4 av 5 K
HEARTBREAK HOTEL - fin tanke och hädring men här jag en paus, *snark* 2 av 5 K
NOT A BAD THING - gullig låt men inte mer än så 2 av 5 K
HUMAN NATURE - samma som de två innan 2 av 5 K
WHAT GOES AROUND ... COMES AROUND - trodde aldrig att denna skulle kunna vara så bra 5 av 5 K
TAKE BACK THE NIGHT - wow!!! 5 av 5 K
JUNGLE BOOGIE - små skum 2 av 5 K
MURDER - dansarna var verkligen på topp här! 4 av 5 K
SUIT AND TIE - ösigare än på skiva 5 av 5 K
SEXYBACK - är detta slutlåten så är jag nöjd, mer än nöjd! 5 av 5 K
MIRROR - började lite soft men ojjoj vilket obeskrivligt bra nummer! 5 av 5 K



Kommentera här: