GÖTE-bästa-BORG

 
 
Tågresan var, inte oväntat, lång och precis som alltid tänker jag "aldrig mera tåg". Men man sparar några hundralappar istället för att ta flyget och det är rätt mysigt att somna till tågets gungande. Tur att det var lugnt i restaurangvagnen så att man kunde hänga där också. Det viktigaste är att förseningen inte blev alltför stor och att jag får njuta av Göteborg, träffa min syster samt två vänner. Dessutom en underbar rivstart på våren! 
 
 
Lördagen började med att jag klev av tåget strax vid lunch och vi tog oss till Saras lägenhet. Åt enkel middag i studentköket, chillade och laddade för en helkväll. Tog spårvagnen till restaurangen SJÖBAREN för att avnjuta hav med skaldjur. Fantastiskt gott, speciellt de vitlöksgratinerade (med massa örter och olivolja) kräftorna! Sedan såg vi bio, The Danish Girl vilket slutade i att båda grät av känsloöverflöd. Vacker och på många sätt tragisk film.
 
 
Söndagsutvilade åt vi chiapudding och tog oss till stan med bästa färdmedlet - spårvagn. Dagen började med grått väder men solen vann mot molnen! Åh vilka vårkänslor!
 
 
Äntligen fick jag och Monika till en träff, på samma kafé som
förra gången, LE CROISSANT. Jag åt super krispig croissant med en americano och det pratades om allt som hänt oss sen sist. Mycket att tala om sen dryga 2 år! En promenad och sedan var det kväll och dags för att sätta sig på spårvagnen hem.
 

Kommentera här: