Spårvagnsåkeri & strosande

 
 
Tog spårvagn till Korsvägen och chillade med podd en stund fram tills Monika mötte upp mig och vi tog spårvagn till Hisingen. Klev av några stationer efter bron och det kända Läppstiftet för att gå till delikatessaffären HOS KOVALSKI. Många korvar, torra varor, snacks och även färska bakverk och en liten charkdisk - fantastiskt! Personalen som består av ett polsk par var halv-trevlig dock... Monika lunchade innan jobbet och sedan tog jag spårvagn mot stan. Gick in på en asiatisk butik och bland flertals sorter av risnudlar, soyasåser och andra diverse livsmedel handlade jag några spännande grejer. Visar & berättar i ett annat inlägg!
 
 
Det finns ett fik som jag har passerat flertals gånger, både under året som jag bodde i Göteborg och de gångerna jag varit på besök. Det ser lyxigt och otroligt trevligt ut. Där fikade vi idag, jag och Boel. Inte superbilligt på BROGYLLEN, 89 spänn för bakelse & kaffe. Rawfoodtårtan var mycket god - hallon, nötter, dadlar, kola, salt & lakrits! Cappun som jag drack var gjord på laktosfrimjölk och väl godkänd.
 
 
Fikade, pratandes & med bubbel av skratt gick vi ut och in på ett altionsställe. Här var det flådiga möbler, smycket, mynt, porslin & kristallkronor. Jag poserade i en otroligt vacker soffa.
 
 
Längst VALLHALLAVÄGEN finns många intressanta affärer. Vintage, nytt, skirt, blommigt, smycken - ögonshoppade så in i bomben under eftermiddagen
 
 
Med trötta ben gick jag till SUPER-SUSHI för att inta traditionsenliga sushin med Sara innan tåget skulle gå. Gott för endast 80 spänn! Kära, fantastiska Götebort vad jag kommer sakna dig.

Kommentera här: