Mera dans i skolan!

 
Årets Dans i skolan biennal varade i tre dagar: en dag i Skellefteå och två dagar i Piteå varav en forskningsdag. Jag och några kollegor fick möjligheten att vara med på Piteå-dagarna. Det var ett fantastiskt rikt schema med flera intressanta workshops och föreläsningar.
 
Det nordiska ljuset. I denna underbara danssal - och andra danssalar samt konsertsalen - har fyllts av massa rörelse & känslor av barn & vuxna under årets Dans i skolan-biennal. Förutom all intressant forskning som gjorts & bör göras - så tar jag med mig att jag fick nöjet att uppleva musik & dans tillsammans med min lilla dotter på dryga 14-månader - hennes första klass var med en stor förebild för mig, Kathleen Quinlan Zetterberg, i Isadora-dans till musik framförd av Roland Pöntinen. Magi!

Kommentera här: