Nytt för oss alla tre

Denna termin är det nya rutiner för vår familj. Lillan gör numera heldagar på förskolan då både jag och sambon har gått upp till att jobba heltid. Jag har dessutom bytt arbete. Att gå från att undervisa danselever på mellanstadiet till att vara klasslärare för små åk 1 är en sann utmaning. 
 

NÄR DU HAR MYCKET - STANNA UPP!

Kolla, hon & jag med varsin ryggsäck, påväg till föris respektive jobbet. Försöker att göra morgon lugn & harmonisk. Kanske bästa stunden under (var)dagen.

 

Välkommen till lillans rum!

Här finns det plats för kreativitet & eftertanke. Just de sakerna har jag inte haft mycket av under de senaste veckorna. Här kommer en ny-lågstadielärare-med-erfarenhet-av-att-endast-undervisat-dans-tidigare tankar: att ta emot en åk 1 som ny lärare i detta uppdrag var mycket svårare än jag hade väntat mig. Det krävs att man är en övernaturlig människa som har ett övernaturligt långt dygn samt övernaturligt mycket energi. Efter två veckor med eleverna i klassrummet/som rastvakt/ på lunchen är jag redo för lov, typ. Jag har insett att hur ambitiös jag än er så räcker inte dygnets timmar för att styra upp allt på en och samma dag. Försöker att ta till mig allt som erfarna lärare tipsar om. Det viktigaste är nog just nu: att bygga relationer!

 

Kommentera här: