Hukutmaning del 2

 
 
HUKUTMANING fortsättning (se de första 10 dagarna i detta inlägg: HUKUTMANING del 1)
 
Dag 11: 7 min
Dag 12: 8 min
Dag 13: 9 min
Dag 14: 10 min
Dag 15: 11 min
Dag 16: 12 min
Dag 17: 13 min
Dag 18: 14 min
Dag 19: 16 min
Dag 20: 18 min
 
Att sitta på huk har nu blivit en del av min morgonrutin. Höfterna får sig en omgång och ryggen känns starkare!
 
Dans - Yoga - Träning | huk, hälsa, träna, utmaning, vila | | En kommentar |

KLADDKAKA de luxe no2

 
 
Verkligrn bästa receptet som jag testat mig till - OBS! Beroendeframkallande god...
 
 
KLADDKAKA de luxe
 
smör (200 g)
ägg (2st)
strösocker (180 g)
vetemjöl (90 g)
bakpulver (1 tsk)
kakao (24 g)
vaniljsocker (1 tsk)
smarties / vit- eller mörk choklad (till dekorering)
 
 
Klä en springform  på 28 cm i diametern på följande vis: klipp ut en rund botten samt en smal remsa som passar kanten runt om i bakplåtspapper. Tryck fast dessa med smör i formen.
 
Smält smör och låt svalna.
 
Ta en skål och fyll med ägg och strösocker och vispa tills det blandas, inte mer!
 
I en annan skål rör om vetemjöl, bakpulver, kakao och vaniljsocker.
 
Häll smöret i ägg- och sockerblandningen och blanda.
 
Sikta ner de torra ihopblandade ingredienserna ner i smeten. Rör om tills allt blandas, ej mer!
 
Lägg smeten i formen, och grädda på 175 grader mitt i ugnen. Efter 17 minuter lägg på en folie och låt den gräddas ytterligare 3 minuter. Dekorera!
 
Låt svalna och sätt in i kylen så att den stelnar.
 
Tag ut från formen och ta försiktigt bort pappret.
 
Servera med vispad grädde och lite havssalt på kakan.
 
Recept - Mat | choklad, kaka, kladdkaka | | Kommentera |

SALSICCIA med MOZZARELLA & TOMATSALLAD

 
 
SALSICCIA med MOZZARELLA & TOMATSALLAD
2 portioner, glutenfritt & lchf
 
Salsiccia (valfri mängd / använde 240 g) 
mozzarella (1 st)
mjölk (ca 2 dl)
körbärstomater (250 g)
rödlök (1/2 st)
färsk basilika (1/3 kruka)
olivolja (efter smak)
salt & peppar
 
För att få en krämig mozzarella gör såhär: värm mjölk till 43 grader. Lägg ned mozzarella i ett glas och häll mjölken över. Låt stå i 1 h.
 
Stek korven i olja på låg värme så att den inte blir överstek inuti och hinner få fin stekyta.
 
Samtidigt gör salladen: skär rödlöken med en mandolin, körsbärtomaterna i fyra delar och plocka sköljd basilika samt dra isär varje blad i halvor. Blanda med olivolja, salt och peppar.
 
Servera!
 
 
Inget ska förfalla - även fettet som blev kvar i stekpannan efter korven slickades upp!
 
Recept - Mat | Olivolja, basilika, glutenfritt, korv, lchf, mat, mozzarella, recept, sallad, tomat | | Kommentera |
Upp