Maktlöshet och osäkerhet?!

Vaknade alldelse för tidigit.
 
Befann mig i New York, tillsammans med Pite-vännerna och skulle fixa en överraskningsfest till en av oss.
Jag var sen och virrade runt på Manhattan någonstans i Downtown, letandes efter Pineapple street (påhittat nog av mig).
Till slut gick jag in på ett museum och i foajén satt en bekant.
Satte mig ner och frågade ifall hon visste vart dem andra var.
Plötsligt kände jag hur en tand var lös och likasnabbt lossnade!
Sedan en till!
Gick ut och möttes av regn så gick in igen.
I förtvivlan hittad jag en toalett och spottade ut resterna av tanden.
När jag skulle sköjla munnen tappade jag fler och fler tänder...
...och där vaknade jag upp.
 
Har inte drömt/kommer inte ihåg drömmar på länge.
Enligt drömlexikon:
 

"Tappa tänder
Drömmar om att tappa tänder är vanliga. Om du drömmer om detta kan det symbolisera maktlöshet och osäkerhet. Att du känner dig oförmögen att smälta och handskas med situationen just nu. Också att du kanske upplever dig som oförmögen att göra dig hörd eller att du känner att du förlorar din personliga kraft."

Från http://www.dromcentrum.se/dromlexikon.htm

Hur ska jag göra för att inte förlora min personliga kraft?

 

1 Ylva:

skriven

Vad kul, finns en del bra på blogspot.com faktiskt :) Är inte så haj på att designa själv, men kanske blir efter, Karlstad, är väl i alla fall målet, hehe.

Intressant det där med drömmar! Har också hört att tappa tänder är en vanlig dröm. Har en drömtydningsbok hemma, försöker kolla i den när jag drömmer något knasigt eller väldigt tydligt.

Hoppas du också har en bra helg :)

Kommentera här: