Amerikanska pannkakor.

 
 
Fluffigaste amerikanska pannkakorna jag någonsin gjort! 
 
 
2 personer får 2 stora pannkakor var.
 
1
Separarera ett ägg där vitan hamnar i en mindre skål och gulan i en större. 
 
2
Vispa äggvitan fluffigt.
 
3
Blanda äggulan, 1,5 dl vetemjöl, 1/2 tsk bakpulver, 1/2 msk socker samt 1,5 dl mjölk (3 %) i den andra skålen. Tillsätt äggvitan.
 
4
Stek bacon på hög värme och efter halva tiden tillsätt smör.
 
5
Dra ner värmen något och stek pannkakorna, ca 1 dl till varje - sammanlagt 4 pannkakor, i bacon och smörfettet.
 
 
Förslag på serveringns tillbehör:
stekt ägg, lönnsirap, banan, blåbär.
 
 
 
 
1 Jonas:

skriven

Snacka om att man får en bra start på dagen med det där i magen =)

Svar: Typ bästa uppladdningen för dagen! :)
Karolina

2 Jonas:

skriven

Utan tvekan ;) Bara blåbären i sig, ger en ju världens energikick!

Svar: Yee! Mera frukt och grönt åt folket!
Karolina

3 Nelly:

skriven

Oh, vad gott :3

Svar: Ja :) Extragott när man äter det bara ibland, liten helglyx!
Karolina

4 Jonas:

skriven

Ett tips btw. Nu vet jag visserligen inte om du bor på landet eller inte. Men om du kan, odla vild hallon. Det är bra grejer som tusan =)

Svar: Tyvärr, bor i stan (vilket jag föredrar, men visst vore det lyxigt med egen trädgård). Bra tips!
Karolina

5 Jonas:

skriven

Ah, jag förstår. Vad synd -_- Yepp! Det är så jag lever :) Det var så lite så ;)

Svar: Man kan aldrig få för många tips :).
Karolina

Kommentera här: