Vintertankar

 
 
Jag & Anna "leker" businesswomen - här en förmiddagsfika på Nodo i form av LCHF-chokladkaka (smakade precis som vanlig kaka, med mjölkchoklad) och för mig en dubbel-espresso med grädde. Roligt att få prata idéer och visioner tillsammans med en fin vän. 
 
 
Auskulterat på Svenska Balettskolan i Piteå och fått insikt i att eliten formas även här uppe i norr. Möjligheten att bli professionell dansare börjar här - men vart ska eleverna ta vägen sedan? De måste då söka sig vidare ner till Stockholm (räcker ens det?) eller utomlands. Roligt och inspirerande att se åk6 två timmars klass i balett som de har på lördagar. Jag ser upp till människor som är dedikerade åt någonting och kämpar oavsett förutsättningarna och vad som än händer. På bilden ser vi den vackra(ste) byggnaden i stan - Christinaskolan!
 
 
Enligt mig är tulpaner ett slags vårtecken och en bukett gör mig på gott humör. Blommor överlag symboliserar, för mig, liv och utveckling. Att få pyssla om dem: vattna, damma av bladen och att bara titta på dem gör mig gott! Sedan har jag hört att gröna växter ska vara bra för inomhus-luften, rena på något vis.
 
1 ɑ n n i k ɑ:

skriven

Mumsigt :D

Svar: Ja, oväntat gott!
K.Kowalska

Kommentera här: