Hungriga vargar.

 
måndag 22 juni ~
Startade veckan och måndagen med frukost på hostelet i form av yoghurt, jordnötter och kokos. Vi åkte buss mot Manhattan och bussterminalen på 41St. Sedan traskade jag mot Steps on Broadway som ligger på 74St. Denna promenad tar ca 35 minuter. Dansade för Sullvian som jag uppskattade mycket förra danstrippen 2011. först Adv Beg Ballet 90 minuter och sedan Pointe 30 minuter direkt på. Åt medhavd lunch i form av tonfisk, avokado och körsbärstomater. På bänken bredvid hade jag en nyfiken kvinna som sällskap. Torrpratade lite innan jag gick vidare till mat/cafestället Gigi. Drog en islatte för 1 dollar innan jag gick mot Lincoln Center för att möta upp L. Mycket varm dag, 30 +. Vi kollade in Operan, teatern och det stora musik, dans och teater-biblioteket. Finns otroligt mycket bra litteratur om dans här - både för dansare och pedagoger. Strosade vidare neråt på Manhattan och kikade in på Alvin Ailey dansskolan. Tog bussen mot New Jersey och åkte några kvarter längre än hostelet. Vår förhoppning var att hitta en trevlig restaurang men det ända som verkar finnas här är bara små hak med karaoke, mörker så man knappt kan se maten samt marknadsföring med ofräscha matbilder. Kollade även in tvärgatorna men där fanns knappt något, tomma ytor (parkeringar) och hus. Vi åkte tillbaka och åt på pizzerian mit emot vårt hostel. Trötta och längtandes efter mat beställde vi. Jag råkade köpa mat för två så det fick bli doggybag.
 

Kommentera här: