Modelläventyr

 
 
Tänka sig att en fotograf från Umeå hittade mig genom bloggen och idéerna började flöda!
 
Fredagmorgon ~
Bussen tog mig söderut mot Umeå. Lunch på Köksbaren, mycket fin mat. Vi åt svampsoppa smaksatt med sherry och vit fisk med ansjovis, tomater, oliver och pinjenötter översköljt av smör + att jag tog ännu mer smör. Till kaffet fick jag grädde och kände mig redo för dagens uppdrag! Plåtningen var på NorrlandsOperan. Längst upp i fläktrummet höll vi till - så häftigt! Längtar tills jag får ta del av bilderna. 
 
 
Efter drygt tre timmar var vi färdiga för dagen och jag checkade in på U&Me - Umeås nya hotell i byggnaden Väven. Fint grönt golv som ett genomgående tema i korridoren och på rummet. Vy över älven och Umeå-natten. Åt en plock-sallad från Coop bestående av ruccolasallad, mozzarella, körsbärstomater, soltorkade tomater, pesto, oliver och pepparsalami. Lugn kväll med tv-tittande. Såg bland annat 'Den gröna milen'.
 
 
Lördagsmorgon ~
Godmorgon Umeå! Tog en mikropaus i det stora fönstret bara för att få njuta av den stillsamma utsikten och tystnaden. Packade ihop och tog hissen ner till Kulturbageriet där frukosten serveras. Juice, yoghurt med müsli, löskokt ägg och svart kaffe.
 
 
Dagens plåtning gjorde inne på NorrlandOperan konserthus: på scenen, läktaren, i foajén, restaurangen och vid garderoben. Stor kontrast till gårdagens mera studio-fotografering. Kul att få agera med olika bakgrunder och att scenografin hela tiden ändras. Efteråt hann jag med en sväng förbi Costas. Njut av en americano på dopio toppad med grädde, köpte även med mig hem bönorna till C. Är oerhört glad och nöjd över helgen! Himla roligt att vi har gjort vårt första foto-projekt.
 

Kommentera här: