Kött-bea-sallad, kamouflage & träning.

 

Vi har haft besök från Harplinge och är därmed tre kockar i köket. Gästen står för goooa bean, Carl för världsligt goda klyftpotatis samt perfekt stekt kött och jag lägger upp salladen. Sedan fixar jag i vanlig ordning efterrätten - en KOLAPAJ blev det då vi hade kondenserad mjölk hemma. Den kokades till kolasås efter 2 h. Pajbotten är gjord på 125 g smält smör, 3 dl vetemjöl / Patisseerie från Ramlösa Kvarn för extra krisp, 1 dl havregryn och 2 msk vatten. Kyld i 30 minuter, bakad på 200 grader i 25 minuter. Färdiga pajen serverades med röda vinbär!

 
 
Någon försöker att kamouflera sig i badrummet...
 

Uppdatering om min träning: Får just nu till 3-5 pass i veckan innehållande styrka, pilates, yoga, dans och stretch. Känner mig pigg och allert, oftast smidig i kroppen, ibland stel och svag i armarna. Konditionen är på 0, så det behöver jobbas på - både mentalt och praktiskt. I det stora hela är jag positivt överraskad över hur kroppen ser ut och känns ett år efter förlossning!

 
 
 

Kommentera här: