Lycko-vardag

 
Jag kunde aldrig föreställa mig hur det skulle bli att vars förälder. Vardagen med en liten människa som man har ansvar för och som man ska umgås med oavsett vilket humör man själv är på. Jag är så glad för att vi, jag och sambon, har kunnat dela på dagarna med lillan. Första halvåret var speciellt - då var det jag som var hemma på heltid. Fick all tid till att lära känna, ta hand om, amma och titta på vårt lilla, då nyfödda, barn. När hon precis hade fyllt ett halvt år så började jag om att jobba på halvtid och från och med då tills nu delar vi på föräldraledigheten. Halva dagen är hon med sambon och andra halvan med mig. Denna uppdelning har nog varit optimal för oss - kan rekommendera det starkt!
 
Hittills får höstvädret här i norr 10/10. Älskar att man kan njuta av långa promenader och leka med lillan i parken. Gunga har alltid varit en favorit för Cornelia men nu gillar hon även att klättra och åka rutschbana, fort går det!

Kommentera här: