”MUSIII”!

CORNELIA ÄLSKAR MUSIK! Klockan 8:09 eller 18:15 spelar ingen roll; det är alltid rätt tid för ”musiii!”. Under julen har Cornelia hängt mycket vid pianot och plinkat en hel del. Dottern var nyss en liten bäbis & om drygt en månad fyller hon 2 år. Under första året kom framstegen titt som tätt - ibland hann man knappt med i ny utvecklingsfas innan nästa kom! Så, nu känns det ännu roligare att se hur hon tar sig an olika saker. Att vara förälder är fantastiskt roligt, trixigt & utvecklande!
 
 
GRÖTFRUKOST i samarbete med SMARTSONTESTPILOT & NESTLEBARNMAT: till skillnad från mig som är uppväxt på ersättning & köpegröt så vill dottern, 2 år, inte ha varken det ena eller andra. Vällingen har bra konsistens men är tråkig i smaken & för söt så den får 2/5 av mig. Gröten är något bättre, fin konsistens, inte för söt & smakar faktiskt äpple, 3/5! Båda får 0/5 av Cornelia som ratade dem totalt.
 
DAGENS OUTFIT i samarbete med KAPPAHL & näsdukar har jag haft på mig sedan i tisdags. Feber avklarad, nu är det bara hosta & snor så jag ser ljuset i tunneln! Bättre start på året har jag varit med om.. kanske är det den underliggande paniken över att dottern ska börja förskolan eller att detta är min (förmodligen) sista termin på världens bästa jobb?.. PS1. Angående förskola så tar jag gärna emot tips & trix på sådant som underlättar föris-vardag. PS2 Vad ger man en 2-åring i present som älskar musik, rörelse, sortera-, bygga-, packa- & frakta saker?

Kommentera här: